Heu oblidat la vostra clau?

Oferta educativa

Educació Infantil (p3, p4 i p5)

Horari:

De dilluns a divendres de 9 a 17h
Servei d’acollida de 7.45 a 9h i de 17 a 18.30h

L’etapa d’Educació Infantil és l’inici i la base sobre la qual es forgen els diferents aprenentatges.

L’Educació Infantil ha d’afavorir el desenvolupament de les capacitats dels nens i nenes per permetre’ls créixer integralment com a persones i amb uns aprenentatges continuats i progressius. Les capacitats a desenvolupar giren a l’entorn dels eixos següents:

Aprendre a ser autònom i actuar més autònomament cada vegada.

Aprendre a pensar i a comunicar.

Aprendre a descobrir i a tenir iniciativa.

Aprendre a conviure i a habitar el món.

Les novetats de cada nivell

En el nivell de 3 anys l’adaptació és un dels objectius bàsics. Treballem els hàbits i les normes, afavorim l’autoestima i potenciem l’autonomia. Ens proposem que vinguin contents i vagin sent cada vegada més competents. Comencem a treballar amb l’ordinador, l’iPad i la pissarra digital, eines que els acompanyaran al llarg de tota l’escolarització. Iniciem el treball de programació informàtica amb els Bee-Bots.

En el nivell de 4 anys continuem el treball iniciat a P3 i comencem a treballar aspectes cognitius d’una manera més sistemàtica. Incorporem algunes novetats, com l’ordinador a l’aula i la piscina. Iniciem, de manera més sistemàtica, la descoberta del codi escrit.

El nivell de 5 anys és el pas previ a la primària. La descoberta del codi escrit guanya un pes molt important: comencen a llegir i a escriure. Iniciem el préstec de llibres i, per primera vegada, passem una nit fora de convivències.

Els objectius i els continguts del cicle

Els objectius i els continguts d’aquest cicle de l’Educació Infantil, els podem agrupar en aquestes tres àrees de coneixement i experiència:

Descoberta d’un mateix i dels altres.

Descoberta de l’entorn.

Comunicació i llenguatges.


Sense oblidar que, contínuament, s’estableixen relacions entre ells i es creen uns espais d’aprenentatge globalitzats.

La llengua de comunicació a les classes és el català. No oblidem, però, la llengua castellana, a la qual dediquem una hora a la setmana, ni la llengua anglesa, a la qual dediquem una hora a la setmana a P3, una hora i mitja a P4 i dues hores a P5.

Al llarg del curs, lliurem dos informes personalitzats a les famílies on expliquem el grau d’adquisició dels continguts i d’assoliment dels objectius en les diferents àrees i amb informació de cada alumne/a en l’àmbit escolar.

El contacte entre la família i tutoria ha de ser habitual i sempre que es requereixi. Amb aquest objectiu, establim tantes entrevistes com calguin al llarg del curs. Un altre element que afavoreix aquesta relació és la plataforma digital ClickEdu.

Els hàbits

Al Parvulari és bàsic el treball dels hàbits, conductes que s’aprenen a partir de la imitació i repetició. És important fomentar-los tant des de l’escola com des de casa. Els hàbits que treballem són els següents:

Hàbits de convivència
saber el nom dels seus companys i companyes
saber jugar en grup
saber esperar el seu torn
saber escoltar quan un altre parla
iniciar-se en l’ús de les bones maneres
aprendre a compartir
donar les gràcies, dir bon dia…
ser respectuós amb l’entorn

Hàbits d’autonomia
menjar sol
reconèixer les seves coses
reconèixer el seu penjador, penjar-hi la motxilla
aprendre a posar-se l’abric, posar-se la bata, endreçar l’agenda...
tenir cura de la seva higiene personal (rentar-se les mans, mocar-se, anar al lavabo quan ho necessita…)

Hàbits de treball
tenir cura del material de la classe
adquirir un major grau d’atenció i ordre
mantenir una postura correcta a la cadira
agafar bé el llapis
tenir petites responsabilitats dins de la classe (els càrrecs)

Fundacions vinculades