Oferta educativa
Educació Primària(1r, 2n, 3r, 4t, 5è i 6è)

Horari:
De dilluns a divendres de 9 a 17h
Servei d’acollida de 7.45 a 9h i de 17 a 18.30h
Al llarg d’aquesta etapa, és difícil separar els aspectes cognitius dels afectius i de relació. Els nens i nenes, a mesura que van creixent, esdevenen cada vegada més autònoms. En el context ric i divers de l’escola, els elements formatius de caràcter afectiu, psicomotriu, cognitiu i social els ajuden a desenvolupar-se de forma equilibrada per, quan és l’hora, incorporar-se al món de l’adolescència amb l’autonomia que els correspon.
1r i 2n de Primària

L’inici de la Primària és un moment de canvis importants: nous espais, noves normes i un nou funcionament. Els alumnes necessiten un temps d’adaptació i, en aquest procés, és necessària una bona comunicació i recolzament per part de l’escola i la família.
Hem d’ajudar-los a prendre consciència de les pròpies capacitats, que puguin gestionar-les i desenvolupin la seguretat suficient per afrontar els nous reptes de l’aprenentatge.
Al llarg del cicle, és molt important seguir treballant els hàbits. L’adquisició d’uns bons hàbits ajuda a incrementar l’autonomia i l’eficàcia al llarg de tot el procés d’aprenentatge.
Principals novetats de 1r i 2n de Primària
Lectura
Per treballar la lectura, disposem d’uns llibres de lectura obligatòria, tant en català com en castellà, que anem llegint al llarg del curs. Desdoblem el curs per tal de reforçar aquest aprenentatge. Consolidem el servei de préstec de llibres setmanal.
Reforç
Dediquem una hora setmanal a reforçar les matemàtiques, a dins de l’aula si és possible, en grups reduïts i flexibles.
Projectes d’escriptura
Dediquem una hora a la setmana a fer projectes d’escriptura desdoblant la classe en grups reduïts.
Matemàtiques
Comencem a treballar amb el mètode d’aprenentatge Jump Math.
Informàtica
Continuem el treball amb Bee-Bots i, alhora, periòdicament, amb els iPads i les pissarres digitals els proposem activitats per reforçar les àrees instrumentals.
Deures
Els alumnes de 2n comencen a portar algun treball per fer a casa que requereix la col·laboració de la família.
Anglès
Augmenten les hores de llengua anglesa a quatre setmanals i comencem a fer la Plàstica en aquesta llengua.
Educació Física
Les classes d’Educació Física s’imparteixen en castellà.
Educació en Valors Cívics
Iniciem el treball en aquest àrea, on impartim continguts referents a la convivència, als drets humans, a la diversitat social, a la pròpia identitat, a les institucions...
Les avaluacions, informes i àlbums
En acabar cada trimestre, lliurem un informe amb les notes i valoracions de totes les àrees curriculars i observacions generals del procés escolar i del desenvolupament personal. A l’àlbum, hi recollim tots els treballs del trimestre.
3r i 4t de Primària

Un dels objectius essencials de 3r i 4t de Primària és la progressiva adquisició d’autonomia i responsabilitat en la realització de les tasques escolars. A poc a poc, amb els adults al darrere perquè se sentin ajudats, han de ser capaços de treballar de manera competent i eficaç i han d’anar desenvolupant, progressivament, les habilitats de conduir el propi aprenentatge.
Per això, aprenem a fer un ús correcte de l’agenda i a organitzar, cada vegada millor, el temps. Continuem incidint en els hàbits de treball per fomentar el gust per la feina ben feta.
Principals novetats de 3r i 4t de Primària
Anglès
A les quatre hores d’anglès setmanals i a la Plàstica en anglès s’hi afegeix una hora de Medi Natural (Science) en aquesta llengua.
Medi Natural
Les classes de Medi Natural es fan en castellà.
Informàtica
Utilitzem l’ordinador, l’iPad i la pissarra digital en les diferents àrees. Dediquem una sessió setmanal a la informàtica d’usuari i al llenguatge Scratch.
Organització
Canvia el format i l’ús de l’agenda que passa a ser una eina essencial per a l’organització i autonomia dels alumnes. Amb l’agenda també els proposem treballar, a fons, un tema diferent cada curs.
Deures
Iniciem la preparació des de casa d’algunes activitats d’avaluació. Sistematitzem les tasques escolars a casa.
Avaluacions externes
Avaluació General Diagnòstica a 3r de Primària (dissenyada pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya).
5è i 6è de Primària

A 6è de Primària, arribem al final de l’Educació Primària. Al llarg de 5è i 6è, els aprenentatges i les tasques escolars van guanyant en complexitat. Aquests dos cursos requereixen un estudi més sistematitzat i uns hàbits de treball més autònoms. Per tal d’aconseguir aquest objectiu, és important que els nens i nenes disposin d’un lloc adequat d’estudi a casa, facin un bon ús de l’agenda escolar i estableixin un horari setmanal per planificar aquest estudi.
Evolució cap a l’adolescència
Hem d’assegurar el suficient grau d’autonomia personal als alumnes de 6è perquè siguin capaços d’afrontar amb garanties els reptes de l’ensenyament secundari.
Estan a punt d’entrar en una altra etapa de la seva vida, l’adolescència, i deixaran de ser infants per passar a ser adolescents.
Aquest pas evolutiu no es donarà en tots els nens o nenes de la mateixa forma ni en el mateix moment. Ara es troben a la portes d’aquest canvi. Molts encara no l’han iniciat, en d’altres, ja podem apreciar alguns trets preadolescents que ens indiquen que el procés ja ha començat.
Tots aquests canvis que es van donant d’una forma progressiva, moltes vegades els produeixen incerteses, dubtes i angoixes, com ara pors o inseguretats davant de l’autonomia, incomprensió per part dels amics, complexos pel seu físic...
És important que estiguem atents per ajudar-los. No sempre és fàcil, la millor manera és mantenir un clima de confiança i de diàleg, donant punts de referència, però, si és possible, d’una forma flexible.
La idea clau que hem de tenir present és que, quan acabi aquesta transició que ara comença, els vostres fills i filles hauran de ser persones capaces de viure més autònomament i responsablement dintre de la societat. Entre tots hem d’afavorir aquesta transició.
Principals novetats de 5è i 6è de Primària
Llengües
L’àrea de Coneixement del Medi Natural s’imparteix en castellà i anglès (Science) i l’Educació Física es fa en anglès. Desdoblem l’assignatura de Llengua Anglesa en grups més reduïts que la classe habitual. A 5è, comencem a estudiar la segona llengua estrangera (francès o alemany) també en grups reduïts.
Informàtica
A Informàtica, entre d’altres continguts, treballem el programa “Power Point” i els gràfics d’Excel. Continuem aprofundint en la programació; amb el Lego WeDo construeixen robots i dissenyen els programes per controlar-los.
Exàmens Cambridge
Els alumnes de 6è fan un examen de pràctica del Cambridge Young Learners Flyers Exam. Els resultats d’aquesta prova, juntament amb les notes d’escola i la valoració del professorat, són una guia acurada del seu nivell. Al 3r trimestre, si les famílies volen, els alumnes poden realitzar l’examen Flyers oficial, un primer pas cap al First Certificate i l’Advanced.
Avaluacions externes
Avaluació de les Competències Bàsiques (català, castellà, anglès i matemàtiques) a 6è de Primària (dissenyada pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya).